I samarbejde med leverandørerne var det nemt at få billeder af flotte terrassemiljøer og smukke indkørsler og støttemure. Det var til gengæld en del mere tidskrævende at udforme vejledninger, så de blev simple at forstå uden at undlade vigtige detaljer. Jeg formået f.eks. at tage en 8-siders teknisk opbygningsvejledning og forvandle den til to sider letforståeligt grundprincipper.
Jeg opfandt også en simpel prisstruktur hvor man hurtig kunne få et prisoverslag på et produkt i hhv. anbrud, palle eller ved min. 50m². Dermed blev salgspersonale som regel først involveret ved større kvantum. Man kunne nemt se prisdifferencerne angivet med ikoner som du kan se nedenfor:
De sidste år udgav jeg kataloget for en række nærliggende XL-BYG forretninger som en fælles markedsføringskampagne. Jeg stod også for indkøbsaftaler for alle forretninger, som gjorde forhandlingerne væsentlig nemmere – også fordi vi samtidig havde kraftig vækst alle steder.