90-års Jubilæum

En uge med gode tilbud og aktiviteter
Et af mine større soloprojekter bestående af kundeavis, lokalannoncer, kø tilbud, hjemmeside, online markedsføring, håndværkeravis, tv-reklame, tætpakket program med daglige aktiviteter, artikler, logo, forhandlinger/indkøb til kampagnen og meget mere…

Historien bag projektet

+35 Markedsføringsaktiviteter (solo projekt)

Da jeg tog initiativ til alene at udarbejde en stor kampagne ifbm. et kommende 90-års jubilæum, var det på betingelsen den blev selvfinansieret. Dermed indledte jeg forhandlinger med over 35 leverandører om tilskud og indkøb af materialer til kampagnen. Kort tid herefter havde jeg skrabet over en halv million ind og nu skulle det hårde arbejde til og i gang…

I mit budget havde jeg et storslået program med mange forskellige markedsføringstiltag og man kan rolig sige at jeg blev udfordret af egne ambitioner.

Her er et udpluk af nogle af mine projekter i kampagnen:

Artikler

For at fortælle vores historie gennem de sidste 90 år, fik jeg Kingo Carlsen til at interviewe og forfatte nogle spændende artikler. De blev placeret i vores aviser, så vi udover gode tilbud også kunne sætte fokus på historien bag.

Lokalannoncering

For at fange dem som vores aviser ikke ramte, blev der udarbejdet ikke mindre end 14 annoncer til lokalaviserne. Køtilbud var det helt store trækplaster og samlede mere end 500 mennesker til åbningsfesten kl. 7 om morgenen!

Den røde tråd

For at holde en rød tråd gennem hele kampagnen fik jeg alt vores andet materiale udarbejdet i samme designlinje, med bl.a. kurverter, kurvertfyld til direct marketing, skilte til butik, stofbanner til facade og tilmed vores logo udarbejdet af en snedker.

TV markedsføring

Jeg havde endda arrangeret en lokal-tv reklame i samarbejde med en af vores leverandører, hvor Jacob Haugaard indtog hovedrollen. Den var simpel, bonderøvsagtig og virkede helt efter planen.

Online tilstedeværelse

Med min passion for internettet var det et logisk valgt at supplere kampagnen med en tilpasset hjemmeside hvor man kunne tilgå alt fra tilbudsaviser, tv-reklame til at læse om vores andre services og gøremål. For at lokke folk til blev der investeret i en del bannerreklamer som var det helt store dengang.

SuperBest også en del af opgaven

Da min arbejdsplads samtidig ejede en dagligvarebutik, skulle denne selvfølgelig også integreres i kampagnen. Jeg fik hurtig etableret et samarbejde med den daglige leder og da jeg var så heldig at vores kampagneuge overlappede Mors Dag fik jeg stablet et stort plantemarked på benene med stor succes.

Slutresultatet var en succes

Det startede allerede godt med mere end 500 i kø til vores åbningstilbud og indkøbsvogne blev hurtig optaget og erstattet med trillebør for at fragt deres varer til bilen. Allerede den første time havde vi omsat for mere end en halv million.

Selvom omsætningskurven dalede i løbet af ugen, lykkedes det alligevel at holde en stor aktivitet og strøm i butikken. Æren tildeles et tætpakket program med daglige leverandør demo og tilbud og en opmærksomhed vi aldrig før eller siden har fået.

Jeg sluttede kampagnen af med at overrække min chef 90-års logoet jeg havde fået bearbejdet af en snedker i storformat til ophæng i butikken.

Det blev samtidig min afslutning hos Carlsen, inden jeg drog på et nyt eventyr.
© Martin Rieper-Holm